Administration af millioner af arbejdstagere, “Usynlig”: beskæftige spansktalende indvandrere (del II)

Copyright 2006 relationelle følelser

Kan arbejdsgiverne ser ud over de seneste indvandringsspørgsmål indpasses i de spansk-talende arbejdstageres behov og finde gensidig økonomisk mulighed? Succes kræver meget mere end omsætte arbejdstager manualer til spansk eller at tilbyde engelsk som andet sprog kurser. For virksomhederne at positivt påvirke deres bundlinje, de har brug at forstå, hvordan man effektivt vedrører deres spansk-talende personale og skabe organisatoriske kulturer, der er bredt favnende og inkluderende. Som det ofte er tilfældet, er mange aspekter af kulturelle identitet eller samfundsmæssige fordomme bevidstløs eller formodet uden spørgsmål. Derfor er det vigtigt at kalde arbejdsgivernes opmærksomhed til organisatoriske forudsætninger og samfundsmæssige bekymringer, der er tilbøjelige til at have en negativ indvirkning på motivation og engagement af et stort antal af medarbejdere og tænde på bundlinjen.

Der er mange sociale variabler, der påvirker indfødte spansktalende arbejdstagere. Overveje de generation huller, der findes mellem ældre spansk-talende arbejdstagere og dem, der kan være kommet her som børn med deres forældre. Overveje, hvordan de forskellige tidsplaner kræves af arbejdsgivere her gøre det så familier ikke deler så mange måltider sammen. Familiære relationer, mønstre og roller er ændret som følge af immigrerer til et andet land.

Indse, at spansk-talende mennesker i USA har man slår oftere til formelle sociale ydelser end de ønsker i deres hjemland, fordi de ikke har den udvidede netværk af familie og langsigtede familie venner til at stole på. Det er ydmygende for mange af dem.

Et andet problem at være opmærksom på vedrører personlige stolthed fører til dækker op mangel på engelsk forståelse eller kompensere for analfabetisme. Der er sikkerhed konsekvenser samt konsekvenser knyttet til lavere produktivitet og medarbejdertilfredshed.

For spansk som modersmål er engelsk langt mindre nuanceret og ikke nær så rig som spansk til transport af levende billeder, stærke følelser eller historier. Det er kritisk at overveje dette, når oversætte materialer, da bogstavelig oversættelser sjældent kommunikere begreber og kan miste læsernes opmærksomhed. De kan finde de har en bedre chance for succes gennem forsøg og fejl i stedet for at læse en manual for instruktioner, som har sikkerhed og nøjagtighed konsekvenser. Tilsyn, der forekommer i meget tørre, upersonligt sprog vil være mindre tilbøjelige til at forbinde, motivere og påvirke spansk-talende medarbejdernes adfærd.

For virksomheder, der oplever nogle eller fleste af disse problemer i deres organisationer, det er ikke en håbløs situation. Med fokuseret opmærksomhed på hvad har fungeret godt, vil virksomheder ofte finde billig eller gratis løsninger til adresse uligheder, nedbryde kulturelle barrierer og øge produktiviteten, fastholdelse og bidrag af indfødte spansktalende medarbejdere. De samme aktiviteter vil også gøre organisationskultur stærkere, mere frugtbare og mere tiltrækkende at medarbejdere over alt. Det vil tage indsats, engagement og en ægte vilje ledelse til at ændre status quo.

Succesrige virksomheder bruger deres vision, mission og værdier til at guide beslutningstagning og inspirere arbejdstagernes engagement og loyalitet. Beviser viser, at virksomheder, der lever deres værdier opbygge bundlinje succes–kulturel kapital er den nye konkurrencemæssige forspring.

Som interkulturel arbejdsgivere, kan virksomheder identificere medarbejdernes personlige værdier, deres opfattelse af de aktuelle organisatoriske værdier og dem, de ønsker at se opererer på arbejdspladsen. Dette vil hjælpe organisationen identificere muligheder og hindringer for oprettelsen af en inkluderende organisationskultur, der tager hensyn til værdierne og forventninger af indvandrede arbejdstagere. Dermed vil adresse, hvordan spansk-talende medarbejdere er ofte lades ude af beslutningsprocessen og kun modtage direktiver på grundlag af beslutninger, der er foretaget uden deres deltagelse.

Når organisatoriske værdier er kollektivt identificeret og delt, give de ikke kun retningslinjer for acceptabel og uacceptabel adfærd, men også retning for beslutningstagning. Endnu vigtigere, støtter de organisationen i at skabe en fremtid, der imødekommer behovene og ønsker af arbejdsstyrken. Når du vælger organisatoriske kerneværdier, virksomheder kan overveje sikkerhed og innovation, eller kan fokusere på relationelle værdier som tillid og åbenhed, og/eller operationelle værdier som omkostningsreduktion eller produktivitet. Disse værdier vil guide udvælgelse af virksomhedernes strategier, der bedst udføre missionen og formålet med business, og vil blive integreret i de menneskelige ressourcer systemer og operationelle processer, således at institutionalisere den kulturelle transformation.

Det næste skridt er at identificere adfærd, der understøtter de valgte værdier. Anerkendende undersøgelse (AI) er en kraftfuld teknik, der kan bruges til denne opgave og til at skabe en positiv fremtid. AI fokuserer på hvad arbejde i stedet for at dvæle ved hvad bør fastsættes. Det er en skelnen, der adskiller organisationer, der går i cirkler omkring begrænsninger og spekulerer på, hvorfor de ikke kan komme videre, mens andre bygger på en løbende mere inkluderende kerne af styrker. AI bekræfter og bygger på hvad er positive og stærke i den organisationskultur og fokuserer folks energier ved at inddrage dem i færd med at definere fremtiden for deres organisation.

Hvis indvandrede arbejdstagere vil være opfyldt, motiverede og produktive, skal de leve deres værdier på arbejdspladsen, og føler de er værdsat og værdsat. De skal inddrages og opleve, at deres bidrag sagen. Hidtil spansk-talende arbejdstagere har været en underudviklet ressource, og som USA tager fat med oplysninger om indvandringspolitik, arbejdsgivere ville være klogt at revurdere deres største kapital omkostningerne på arbejdskraft ved at identificere måder hvori disse medarbejderne kan nå deres fulde potentiale, og dermed bidrage mere effektivt til output og på bundlinjen. Ideelt set vil vi kollektivt gør det samme for at skabe effektive muligheder for produktiv borgerskab samt.