Skabe en positiv, optimistisk, “Can-Do” arbejdsstyrke og blænde kunden med din pleje!

Med valget af beskæftiger sig med en positiv, optimistisk medarbejder med en “can-do” attitude eller beskæftiger sig med en misfornøjet, distraheret, uinteresseret, hvilket ville du vælge? Ingen bestride. Kunder ønsker altid den bedste oplevelse muligt; de ønsker det skal være nemt og behageligt at gøre forretninger med dit firma. Angiv den virkelige udfordring af “Relationship Management,” relationer. Indtil alle vores aktiviteter er gjort elektronisk, og meget af det kan være, skal ledere, ud over at sørge for, at arbejdet bliver udført, stadig være bekymret med udførelsen af den vigtigste link i kundens forbindelse – folk.
Om besvare telefonen, fastsættelse af udstyr, sælger et produkt eller forene en ubetalt faktura, er kvaliteten af samspillet mellem et menneske og en anden, hvad vil blive bedømt af kunden til at bestemme, hvor meget du holder af dem og deres virksomhed. Hvis tilstanden af dit forhold færdigheder ikke lig med eller overstige din salg og marketing færdigheder, er dit “levetid” forhold i fare.
Som leder bør du vide at undersøgelse efter undersøgelse rapporter om, at folk foretrækker at gøre forretninger med en positiv, optimistisk person. Som kunde er ved du instinktivt, at folk ønsker at gøre forretninger med folk, der nyder hvad de gør, er at have en god tid på at gøre det og virkelig bekymrer sig om at kunne hjælpe dig med at løse dit problem, eller opnå dine mål. Så er her nogle tips om at skabe en mere positiv, up-beat, can-do arbejdsstyrke.
1. Husk, at den bedste lærer er et godt eksempel. Først undersøge din egen adfærd. Er du til fods den positive snak eller er du mumler under du ånde, “3 flere dage ’til fredag.” Tage store pleje til at lytte til dit eget sprog. Kan du ramme ting i positivt, eller vil du ofte starte dine sætninger med “No.” Kan du sige “Ja, men..” en masse virkningsløs i første halvdel af din sætning med din sidste? Hvis ja, købe en kopi af “Lærte optimisme” af Martin Seligman for dit corporate bibliotek og inhalere det. Derefter give det videre. Optimistiske mennesker tilpasse lettere for at ændre, er mere kreative, har mere sjov og er sundere så pessimistisk. De lever længere også. Tænk over det, på udkig efter innovation? Tror optimisme, der er en måde at komme dertil.
2. lærer (og underviser) power af positive Self-Talk. Vores interne snak er ofte negativt. Omprogrammere din egen snak og derefter lytte nøje for tegn på det i andre. Når du hører nogen sige, “Boy er jeg dum,” forsigtigt coache dem væk fra denne holdning ved at besvare med “Vær ikke så hård ved dig selv, du er ikke dum. Du kan have gjort en dårlig beslutning, vi alle gør, fra tid til anden, lad os snakke om, hvad du har lært, og hvordan man kan undgå det i fremtiden.” Vores organer reagerer på vores selv-talk, hvis vi fortæller os selv vi er uorganiseret, vi opfører os lige på den måde. Fortæl dig selv, med overbevisning, du er en organiseret person, og adfærd vil begynde at ændre. Vores hjernen reagerer bogstaveligt, som vores computere. Lære at erstatte negative programmering med positive.
3. forbuddet klynker. En Klynkeren i gruppen kan bringe alle ned. En Klynkeren er ligesom en infektion – det spreder. Sætte en stærk Klynkeren i et værelse og de kan gøre det til en skam parti. Stoppe det ved kilden. Lære at spotte dem i løbet af interviewet proces. Ikke leje dem i første omgang, medmindre du er parat til at holde årvågenhed over deres adfærd og forsøge at ændre den. Held og lykke. Whiners elsker klynker. Sætte et “Ingen klynker” skilt på døren.
4. lære folk kunst af “win/win.” I vores konkurrencedygtigt samfund har vi en vind/tab-mentalitet. Dette kan være en god strategi til at fylde en sportsstadion, ikke en god måde at drive en virksomhed. Hjælpe folk til at forstå, tænker “Win/Win” åbner op for muligheden for nye løsninger. Husk, at i det 21. århundrede, det er innovation og kreativitet, der vil give os kanten, innovation kommer fra åbne sind og “mulighed for at tænke.”
5. dump drama. Melodrama. Det sælger formiddagsblade, og får folk til at se “Papirkopi” på TV, men det er noget du behøver i din virksomhed. Det saps værdifulde kreative energi. Hvis du har brugt “Krisestyring” som din modus operandi, komme ud af kontoret, læse et par gode bøger, (som Steven Covey’s), benchmarke med “nye tænkere”, og lære en ny stil. Krisestyring er passe, ødsel og destruktiv.
6. lære, undervise og belønne “Time-out” stress management teknikker. En nylig meningsmåling siger, at 90% af alle amerikanere lever i en tilstand af kronisk stress. YIKES! Ingen wonder kunder få behandlet så dårligt. Kontroller, at folk forstår den rolle, de spiller i at kontrollere deres egen stress. Vi har ikke kontrol over omstændigheder; Vi har kontrol over hvordan vi opfatter dem. Tag en dyb indånding, tælle til ti, gåtur væk (fysisk eller mentalt) når du har til og kalde en “timeout”. Kortslutning stress på måden. Lære gode stress management færdigheder og lære dem. Styrke dem. “Bob, jeg har bemærket, hvor godt du reagerede med den vrede kunde i går, jeg var glad for at se dig tage en dyb indånding og ikke reagere defensivt – gode job – du har gemt en værdifuld kunde og dit eget helbred. Jeg er stolt over at have dig på holdet.”
7. opfordrer folk til at leve i den “nu.” Dvæle ved fortiden kun længe nok til at finde ud af hvad du ønsker at lære af det, og derefter gå videre. Stop taler om “de gode gamle dage.” Hvad er vigtigt er, hvad der foregår lige nu. Give din fulde opmærksomhed til præcis, hvad du gør nu. Gør det godt, gør det rigtigt og nyde det. Kunder kan altid fortælle, hvis du giver dem deres udelte opmærksomhed, og de virkelig sætte pris på det.
8. start en liste med navnet “De 10 bedste ting om at arbejde her.” Lad folk tilføje til det og se det vokse. Det er sjovt, positive og en fantastisk måde at fokus folk på hvad der er rigtigt med din virksomhed. Efter listen er færdige start, en kaldet “Ti mere..” Husk du får mere af, hvad du fokusere på.
9. få psyched! Erkende, at næsten 80% af hvad den gennemsnitlige person tager er negativ. Du har fået et job at gøre. Skabe en positiv fristed på din arbejdsplads. Udvikle en corporate bibliotek, der omfatter alle former for motiverende litteratur, lyd- og videobånd. Spille lydbånd og videobånd i lunchrooms, holde inspirerende bøger omkring start diskussionsgrupper. Skabe positiv energi, folk inden for og uden for virksomheden vil føle det og ønsker at komme tilbage efter mere.
10. ikke bekymre dig, være glad. Spille optimistisk musik hjælper med at løfte din spiritus. Udfordre personale til at udvikle “lykkeligste” glad musik bånd, en samling af sange, der vil holde folk smiler og hyl, mens de arbejder. (De gør stor kommer og går hjem fra bånd også.)
11. smil. Når du aktiverer de smilende muskler i dit ansigt, du aktivere “glade” hjernen kemikalier, hjælpe dig med at føle sig godt. Du kan ikke være deprimeret, når du er smilende, og smil er smitsom. Så smil.
Som en leder er det dit ansvar at bidrage til at skabe en oplevelse for din kunde, der har ordet “værdi” over det hele. Kunderne reagerer bedre på en virksomhed, der giver dem et kvalitetsprodukt til en rimelig pris, serveret af positive, optimistiske, can-do mennesker. Aww kommer på, hvem ønsker at gøre forretninger med en grump?